Wednesday 13 December 2017

KARNIVAL JOM HEBOH 3.0 @ SERUMPUN

Mesti kita selalu dengar karnival jom heboh di kaca televisyen. Hari ini, saya nak cerita tentang karnival jom heboh @ serumpun. Pada asalnya, mesti kita fikir akan ada konsert dan lain - lain lagi, bagi yang pernah pergi ke karnival jom heboh mesti tahu serba sedikit mengenainya seperti di kaca televisyen. Ok, kita berbalik kepada topik asal kita, iaitu karnival jom heboh @ serumpun, selama 2 hari saya pergi saya rasa seronok juga lah iainya tidak seperti karnival jom heboh yang biasa kita tengok di kaca tv, iainya adalah lebih kepada pesta makanan. Disebabkan saya duduk di serumpun, jadi senang untuk saya berkunjung ke karnival jom heboh @ serumpun ini, saya dapat rasa makanan cina, iaitu mi wantan yang dibuat oleh seorang cina muslim bersama anak - anaknya, dikatakan pekerja adalah daripada kalangan ahli keluarga sendiri. Saya paling suka mi wantan sup ayam, dengan hanya RM6 sahaja yang paling penting sedap dan mengenyangkan kalau nak beli, dia akan bagi dua pilihan nak mi atau kuey tiaw. Saya jarang sekali makan makanan cina sebab faktor susah nak dapat dapat makanan cina yang halal, jadi menjadi pengalaman baru jugalah. Akhir kata, sesiapa yang belum berkunjung ke karnival jom heboh ni, jom cepat pergi, esok hari terakhir, jangan lupa cuba mi watan di gerai annur dan kegemaran saya, ayam gunting di gerai Kelantan Friend Chicken. Terima kasih kerana membaca celoteh saya pada hari ini

No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...