Saturday 30 September 2017

Pengalaman baru

Assalamualaikum. Hari ini saya mendapat satu pengalaman baru yang tidak dapat dijual mahupun dibeli daripada sesiapa.
Hari saya telah melawat rumah pena atau dikenali dengan rumah Persatuan Penulis Nasional yang terletak di Bukit Petaling, Kuala Lumpur. Hari merupakan buat pertama kali saya menjejaki ke rumah pena ini kerana terlibat dengan lawatan pada malam baca puisi AKRAB ASEAN. Pada malam ini saya didedahkan dengan bacaan puisi daripada pelusuk tanah air serta daripada negara di kawasan nusantara seperti Indonesia,Brunei, Filipina dan lain -lain.  Pelbagai intonasi dan gaya bahasa yang dapat didengari dan diaplikasikan dalam merangka sebuah syair, sajak, puisi, dan terdapat beberapa orang sasterawan yang membaca syair, sajak dan lain - lain pada malam ini. Malam baca puisi  diadakan pada setiap bulan pada minggu pertama.



No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...