Sunday 10 December 2017

BAKTI SISWA

Pada hari ini dan semalam kami menjalankan aktiviti di Rumah Anak Yatim Kasih Harmoni dimana merupakan perkara wajib lulus yang telah ditetapkan oleh pihak universiti. Banyak pengalaman baru yang saya peroleh semasa melakukan aktiviti di rumah anak yatim tersebut. Satu daripada adalah sabar, kerana kami kumpulan bajti siswa 21 dan 30 bersama fasilitator terpaksa bersabar untuk melayan kerenah anak - anak yatim, kerana mereka terlalu hiperaktif dan susah untuk dikawal.
Pada hari pertama kami perlu menyesuaikan diri untuk menyelesaikan aktiviti yang dijalankan. Aktiviti yang dijalankan sepanjang dua hari kami di Rumah Anak Yatim Kasih Harmoni ini ialah explorace, zumba, pertandingan mewarna, menanam pokok dan lain - lain lagi. Pada awal kehadiran kami di rumah anak yatim tersebut, kami agak kekok kerana terkejut dengan keaadan anak yatim yang diluar jangkaan kami. Tetapi yang paling penting misi kami untuk membuatkan anak yatim di rumah kasih harmoni gembira telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...