Saturday 4 November 2017

Ekspo Pertanian & Pesta Konvokesyen

Hari ini aku menjelajah ke Bukit Ekspo untuk mengikuti acara yang dilakukan oleh pihak universiti sempena kovokesyen yang akan tidak lama di Universiti. Acara yang terdapat di Bukit Ekspo adalah jualan makanan, aktiviti seperti zepline, kayak dan sebagainya serta penjualan hasil pertanian di universiti seperti orkid, dan sebagainya. Aktiviti yang terdapat pada malam hari ialah, pada hari mempunyai pertandingan rentak putra yang melibatkan 17 buah kolej yang terdapat di UPM ini. selamat maju jaya kepada peserta kolej 12 yang betanding. K12 HUHA. Disini saya dapat kongsi pengalaman saya iaitu kali pertama makan takoyaki, pada pandangan saya takoyaki adalah makanan yang memerlukan teknik yang betul untuk memasaknya. Jadi pada hari ini saya dapat makan takoyaki dengan harga yang murah pada hari, iaitu dengan harga RM 2.50 empat ketul, pada saya murah kerana terdapat dua gerai lain yang menjual takoyaki tetapi dengan hargaarng berbeza. Gerai takoyaki terletak di astaka orkid UPM. Harapan saya dapat mengenggam segulung ijazah pada tiga tahun akan datang dengan keputusan yang cemerlang.

No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...