Monday 30 October 2017

merentas kampus upm

Hari ini adalah hari yang agak memenatkan disebabkan baru sebentar tadi berlangsungnya acara merentas desa upm sesi 2017 kami pelajar tahun satu dan dua diwajibkan untuk menyertai aktiviti merentas desa kampus, kami warga kolej 12 dikehendaki merentas desa sejauh 7 km.. Ianya merupakan cabaran bagi saya kerana sudah agak lama tidak melakukan aktiviti merentas desa dan kali terakhir merentas desa adalah semasa tingkatan enam dahulu. Boleh dikatakan hampir setahun meninggalkan aktiviti tersebut dan agak mencabar. semasa merentas desa baru saya ketahui bahawa di UPM ini akan dibina sebuah hospital untuk kegunaan pelajar perubatan serta para mahasiswa/i amnya. Pada pendapat saya tujuan utama, larian kampus ini adalah untuk mendedahkan kepada pelajar mengenai fasiliti dan kemudahan yang disediakan oleh pihak universiti untuk kegunaan para penuntut di sini. Walaupun agak penat tetapi saya telah berjaya dengan jaya berlari sejauh 7 km bermula di Pusat Sukan UPM dan juga berakhir di Pusat Sukan UPM. Berakhirlah sudah coretan saya pada hari ini. #majulahsukanuntuknegara. Pengalaman berharga yang tidak dapat dijul beli daripada orang lain.

No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...