Monday 16 October 2017

kejutan budaya

smua orang mesti merindui keluarga mereka setelah sekian lama berjauhan. kini cuti semester telah pun tiba dan kau akan menginap di rumah paksu dan maksu sebelah bapaku untuk menginap sebelum pulang ke kampung halaman. setibanya aku di KTM SG BULOH aku dijemput oleh paksu dan maksu pulang ke rumahnya. Tetapi sebelum sampai ke rumah kami makan di restoran western. Dimana berlakunya kejutan budaya kepada ku kerana seumur hidupku tidak pernah makan di restoran western. haha, memang tidak dinafikan kerana aku merupakan orang kampung yang baru menjejak kaki ke bandar untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi untuk meningkatkan ekonomi keluargaku. tamat sudah rintitan ku pada hari ini, kerana aku perlu menyelesaikan beberapa tugasan yang menjadi kewajpan kepada semua mahasiswa/i di universiti dan merupakan cabaran bagi ku jua.

No comments:

Post a Comment

Ramadan pertama di universiti

Sudah lama rasanya tidak tulis blog . Hari ini mengarang semula. Hari ini merupakan Ramadan yg pertama aku berbuka puasa di tempat belajar. ...